หนัง Windows Program 3 : Boundary beyond Boundary Constant 40 นาที (ค.ศ.2022, Sasha Litvintseva, Beny Wagner) Constant เดินทางสู่เรื่องราวสังคมและการเมืองผ่านประวัติศาสตร์ทางมาตรวัด สำรวจสามแรงกระเพื่อมในการสร้างมาตรฐานของการชั่งตวงวัดในประวัติศาสตร์โลก โดยแต่ละบทนั้นสืบเสาะความสัมพันธ์ของการวางมาตรฐานทางปริมาตรที่มีต่อแนวคิดความเสมอภาค ยุติธรรม และระบบอำนาจ Constant is a journey through the social and political histories of measurement. The film explores three shifts in the history of measurement standardization, from the land surveying that drove Early Modern European land privatization, to the French Revolution that drove the Metric Revolution, to the conceptual dematerialisation of measurement in the contemporary era of Big Science. Each chapter traces the relationship of measurement standardization to ideas of egalitarianism, agency, justice, and power. When the World Comes to an End, I Will Have Loved You 15 นาที (ค.ศ.2022, Gloria Gammer) ในช่วงเวลาที่ทั่วทั้งโลกกำลังถูกไฟเผาผลาญ Andy หลีกลี้เข้าสู่โลกดิจิตอลผ่านการอัพโหลดจิตใจที่หลอมรวมความรู้สึกและความทรงจำในรูปของดิจิตอลเวอร์ชั่น ทว่าเขากลับรู้สึกถึงความผิดปกติที่ไม่อาจอธิบาย แต่โลกดิจิตอลยังยืนยันถึงความสมบูรณ์แบบของทุกสิ่ง เมื่อ Andy ค้นพบถึงสิ่งที่สูญหายเขากลับพบว่าโลกดิจิตอลแห่งนี้ไร้ซึ่งทางออก World Comes to an End, I Will Have Loved You เป็นผลงานที่สำรวจจิตวิญญาณในรูปแบบ retrofuturism ที่กล่าวถึงการดำรงอยู่ในยุคหลังโลกล่มสลาย ที่ถูกบันทึกบน Second Life แพลตฟอร์ม metaverse ที่สร้างขึ้นโดยทีมผู้สร้างสตรี When the earth goes up in flames, Andy escapes into the Digital World. By the means of a mind upload, they embody as a digital copy of themselves. However, something is different. And Andy is not sure exactly what. But the digital world assures them that everything is superb here, Andy has just to comprehend it. As he finds out what exactly is missing, they want to leave. But finally they come to realize that this Digital World has no way out. When the World Comes to an End, I Will Have Loved You is a retrofuturistic machinima-multi media-pop-meditation about existence after the apocalypse. It has mainly been recorded in the world`s second metaverse, Second Life, created by a female team. Very, Very, Tremendously 12 นาที (ค.ศ.2022, Guangli Liu) ในยุคสมัยที่สกุลเงินดิจิตอลกำลังรุกคืบและขยะดิจิตอลล้นโลกกำลังส่งปัญหาอย่างหนัก Very, Very, Tremendously เปิดบทสนทนาต่อการที่พฤติกรรมการผลิตและบริโภคอันเกิดจากการที่โลกเสมือนและความจริงปฏิสัมพันธ์ต่อกันอย่างเป็นระบบ ขณะเดียวกันก็สะท้อนให้เห็นถึงการที่ทั้ง “สองความจริง” ดำรงอยู่ร่วมกันท่ามกลางความขัดแย้งทางภูมิศาสตร์การเมือง Drawing on the threads of Virtual Currency and Digital Junk, Very, Very, Tremendously seeks to discuss how the acts of production and consumption from the virtual world interact systematically with reality, whilst also mirrors how the ‘two realities’ coexist in geopolitical conflict. Show Me Other Places 11 นาที (ค.ศ.2021, Rajee Samarasinghe) หญิงสาวศรีลังกานิรนามเดินทางเข้าสู่พื้นที่ในโลกดิจิตอล ขณะที่ร่างกายนั้นยังคงอยู่ในโลกแห่งความเป็นจริง ในนั้นเธอท่องเที่ยวผ่านหลากหลายพื้นที่ จากธรรมชาติสู่สิ่งแวดล้อมประดิษฐ์ ที่ซึ่งความสัมพันธ์เชิงขนบระหว่างผู้สร้าง เครื่องมือ และประเด็นถูกตั้งคำถาม แตกกระจาย ก่อนที่จะถูกประกอบสร้างใหม่ At the centre of this film is a Sri Lankan woman accessing other places in digital form, while situated in her own physical reality. Navigating through a multitude of spaces from the natural world to man-made environments as well as virtual planes, traditional relationships between the creator, the tool, and the subject are questioned, shattered and reconstructed. 45th Parallel 15 นาที (ค.ศ.2022, Lawrence Abu Hamdan) 45th Parallel พาเข้าสู่ Haskell Free Library and Opera House พื้นที่เทศบาลที่สร้างคร่อมระหว่างเขตแดนของสหรัฐอเมริกาและแคนาดา บอกเล่าเรื่องเขตแดนอันไร้ตัวตนที่ถูกยึดตรึงด้วยกฎหมายอันแข็งกร้าว ตอกย้ำถึงความไม่มั่นคงของพื้นที่เสรีและเสรีภาพของมนุษย์ Focusing on the Haskell Free Library and Opera House – a unique municipal site that straddles the jurisdictions of Canada and the United States, the work recasts stories of permeable borders and impermeable laws, reflecting on how free movement, free knowledge and free space are under threat.
ผู้ชมทั้งหมด
772 ครั้ง
|
เข้าฉาย
8 ธันวาคม 2565
|
ออกโรงแล้ว |
ความคิดเห็น ()